Onze eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marrit & Kaylee

22 Maart 2017 | Thailand, Bangkok

Ons eerste verslag!!

De eerste twee dagen in Bangkok zitten er voor ons alweer op!
Gister ochtend kwamen wij aan op het vliegveld in Bangkok. We dachten goed voorbereid te zijn door een hotel te boeken. Verder hebben wij nooit nagedacht over het vervoer vanaf het vliegveld. Een taxi naar het hotel is vast makkelijk te vinden, dit bleek iets lastiger.. Maar na even zoeken is het allemaal goed gekomen! Gelukkig konden we er om lachen, omdat we ons zelf een beetje kennen.. De backpack werd na 10 minuten al erg zwaar, dit beloofd veel goeds voor de komende 3 maanden.

De dag hebben wij besteed aan uitrusten, tijdens de vlucht hebben we weinig geslapen. Gelukkig zat er bij ons hotel een zwembad op de rooftop, daar hebben we lekker gelegen.
In de avond zijn wij naar de Khao San Road gegaan, dit ging weer precies op onze manier! Wij dachten dat het wel in de buurt zou zijn, dus besloten er lopend heen te gaan. Zonder een richting te vragen, gingen wij op gevoel lopen. Niet voorbereid en het was ook niet te vinden. Uiteindelijk heeft een tuktuk ons gebracht, dit duurde 25 minuten. Wij zaten blijkbaar niet zo dichtbij als we dachten.. het mannetje was erg blij met ons, dus we zullen wel teveel hebben betaald. De beginnende backpackers foutjes zijn gemaakt, we hadden niet anders verwacht!

Vandaag hebben we de fietstocht bij Co van Kessel gedaan, een aanrader van iedereen die we spraken uit Nederland, die hier is geweest. Thanks voor de tip! Het was echt ontzettend leuk. Lekker fietsend een hoop van Bangkok zien. We zijn door drukke straatjes gegaan, maar ook door het platteland. Vooral de drukke straatjes in China Town vonden wij erg indrukwekkend. Je kan overal eten halen bij kraampjes en je ziet het vlees gewoon liggen, met een klein beetje ijs om het te koelen. Het rook dan ook niet echt lekker daar.. Tijdens de tocht zijn we ook een stuk op de boot geweest, we zagen heel veel huisjes die boven het water zijn gebouwd op palen, schots en scheef! Beide waren wij erg benieuwd hoe dit er van binnen uit zal zien..
Terug op de boot werd er gezegd dat we de 'big river' op gingen en ons zwembad moesten aantrekken. Dit hebben we geweten, het leek afentoe wel alsof we op de zee aan het varen waren. Bang zijn we dus ook al geweest.
Het Thaise eten hebben wij ook mogen proeven, verschillende zoetigheden, fruit en rijst met groente en vlees. Dit smaakte erg goed.

Vanavond gaan wij naar een rooftop, lekker cocktails drinken! Morgenochtend vertrekken wij naar Cambodja. Mochten jullie tips hebben, let us know!!

Kus Kaylee & Marrit

• 22 Maart 2017 - 15:15

Amber:

Klinkt nu al superleuk meiden

• 22 Maart 2017 - 15:24

Fam Macnack:

Heel veel plezier Kaylee en Marrit. Luister naar ervaren backpackers die je tegenkomt, want nu al teveel betalen is niet handig whahaha. Jullie moeten nog een tijdje..

Groeten Noëmí, Alicia, Bianca en Milton

• 22 Maart 2017 - 16:41

Saliha:

Hoi lieve Kayls en Marit!

Leuk jullie avontuurtjes te lezen hooooor!!! Tip voor Cambodja: Het eiland Koh Rong, vanaf Sihanoukville te bereiken met de boot, zullen andere backpackers vast ook aanraden!

Veel plezier nogggg!!
    XXX

• 22 Maart 2017 - 16:43

Joek/Piet JP:

Het eerste hoofdstuk van een spannend boek; heerlijk om te lezen !

• 22 Maart 2017 - 17:14

Whitney:

Klinkt superleuk meiden! Tikkeltje jaloers hoor!

• 22 Maart 2017 - 17:30

Diny Kooper:

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken (en gaan meemaken). Ik kijk uit naar alle verslagen. X

• 22 Maart 2017 - 17:49

Christel:

Klinkt super meisjes......jullie leren snel dat scheelt

• 22 Maart 2017 - 18:06

Brigitte:

Hoi meiden,
    Het begin van een groot avontuur. Geniet er lekker van!
    X

• 22 Maart 2017 - 18:58

Patricia Gorter:

Super meiden!!!!!
    Leuk verslag en het inderdaad op zn Kaylee/Marrits haha
    Geniet lekker en ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Dikke kusPatries

• 22 Maart 2017 - 19:15

Carolien Schouten:

Leuk te lezen jullie reisverslag. Veel plezier in Cambodja en pas goed op elkaar.

• 22 Maart 2017 - 19:27

Mandy:

Hoooooi meiden!

Wat leuk dat jullie het zo leuk hebben, natuurlijk ga ik jullie verhalen lezen!!!
    Ennnee die taxi is even anders dan in Westendorf hè Haha.

Heerlijk dat jullie een leuk zwembad daar hadden in het hotel.
    Ik zag al die foto's al op Snapchat!

Leuk dat jullie de fiets hebben gepakt, lijkt me ook super leuk. Kan je de omgeving goed zoen.

Het eten is ook even anders en even wennen natuurlijk

• 22 Maart 2017 - 19:29

Cubarateur Mandy :

Mijn reactie had ie niet afgemaakt Hahaha

Proost meiden vanavond en let op elkaar.

Dikke pakkerd van mij ! Xxxx

• 22 Maart 2017 - 19:36

Michelle:

Dat klinkt al helemaal super. En natuurlijk gaan dingen net weer even anders.. had niet anders van jullie verwacht :). Goede reis naar Cambodja gewenst (alleen dat zal denk ik al een hele ervaring zijn in zo'n bus) en alvast veel plezier daar! Dikke knuffel

• 22 Maart 2017 - 20:12

Oma:

Ik vind het heerlijk dat ikjullie kan volgen, geniet ervan en geen domme dingen meer doen.Dag lieverds.