Het relaxte Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu Het relaxte Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu

Het relaxte Laos

Blijf op de hoogte en volg Marrit & Kaylee

28 April 2017 | Laos, Luang Prabang

En daar gingen we dan.. op naar land nummer 3, Laos!
Omdat wij hadden gehoord dat het nogal een helse rit was, van Vietnam naar Laos, hebben wij een vliegticket geboekt. Dit scheelde ons een rit van 24 uur in de sleeping bus. Nu waren we binnen een uurtje in het volgende land. Wij waren ongeveer 1,5 uur van te voren op het vliegveld, ja een beetje vergist in de tijd en de files. Voordat wij door de Duane zouden gaan wilden wij ook graag nog wat eten. We zagen namelijk een Burger King en natuurlijk konden wij die niet weerstaan. Rustig aten wij ons menu op en sloten aan in de rij voor de douane. Eenmaal in de lange rij voor de douane, zagen we wat personeel van Lao Airlines wat paniekerig doen. Blijkbaar waren wij wat aan de late kant en hadden ze haast, omdat het vliegtuig eerder wilde vertrekken. Voor ons een voordeel, we mochten vooraan in de rij en werden met een karretje naar de gate gebracht, erg leuk! Dit gaan we vaker doen, haha.

Onze eerste indruk van Laos was dat het zo relaxed en rustig is. Vooral dat er bijna niet getoeterd wordt op straat, heerlijk na die drukke stad Hanoi. Wij hadden een vlucht naar Vientiane en daar hadden wij ook ons eerste overnachting. De volgende dag zijn wij met het busje vertrokken naar Vang Vieng, de stad voor backpackers.

Vang Vieng staat bekend om het tuben. Lekker op de rivier dobberen in een band & stoppen bij verschillende barretjes om daar te drinken. Dit gingen wij natuurlijk onze eerste dag in Vang Vieng doen! De avond ervoor hadden we al een groep Nederlanders leren kennen, waar wij gezellig wat drankjes mee hadden gedaan. Dus met elkaar gingen wij de volgende dag op pad. Het was super leuk!! Echt een aanrader als je in Laos bent. Bij de eerste bar werden er al veel spelletjes georganiseerd en zo kwam de gezellige sfeer erin. Daarna door naar twee andere barretjes en vanaf de derde bar terug de rivier op om naar de eindlocatie te tuben. Dit deden wij in totaal met zijn vieren en verder was er niemand te bekennen op de rivier. Helaas bleek de eindlocatie iets verder dan we dachten en zijn we op het moment dat het schemerig werd maar naar de kant gegaan en met de tuktuk terug gebracht. Dit leek ons wel zo verstandig, voordat wij vermist raakten in het donker.

Naast het tuben schenen ook de lagoons erg mooi te zijn. De tweede dag hebben wij daarom een scooter gehuurd, om dit te gaan bekijken. Het was erg leuk om te zien. Het water was helder blauw en er waren verschillende dingen die je daar kon doen. Zo hebben we daar wederom weer gedobberd in een band en via een touw in het water geslingerd. Na het bezoeken van 2 lagoons vonden wij het wel goed en zijn we terug naar ons guesthouse gegaan. Die avond zijn we nog even wezen borrelen met een groep die we tijdens het tuben hebben leren kennen. De volgende dag hebben wij bij het zwembad van het hotel gelegen en lekker rustig aan gedaan om de dag daarna fris en fruitig naar Luang Prabang te vertrekken.

Dit keer reisden wij weer per bus naar de volgende bestemming. Wij kunnen ons nu heel goed voorstellen waarom de rit naar Laos als hel werd beschreven. We hebben 6 uur lang alleen maar hobbelige, bergachtige weggetjes bereden. We waren dan ook blij dat we op bestemming waren.
De reden dat wij naar Luang Prabang wilden, waren de watervallen. In deze plaats hebben ze namelijk één van de mooiste watervallen van Zuid-Oost Azië! Dit is zeker niet gelogen, want de watervallen waren echt net zo mooi als in de boekjes. We hebben ze bekeken en zijn gaan zwemmen in het heldere blauwe water rondom de waterval. Super mooi!
Savonds zijn wij toch ook een beetje Koningsdag gaan vieren. We zijn met een groepje eerst wat gaan drinken en spelletjes doen, daarna was het tijd om te bowlen! In Luang Prabang gaat iedereen die wat gedronken heeft na 00:00 naar de bowlingbaan om dronken te bowlen, gekkenhuis maar erg gezellig!

In totaal zijn wij een week in Laos geweest en zijn we klaar om door te gaan naar Thailand. Laos was een super leuk en relaxed land. Vooral Vang Vieng is één van onze favoriete plaatsen. We hadden Laos absoluut niet willen missen.
Time flies when you're having fun! We zitten alweer bijna op de helft. De komende 7 weken is Thailand aan de beurt voor onze avonturen!

• 28 April 2017 - 08:27

C.kiesouw@live.nl:

Hoi lieve meisjes, wat een leuke verhalen en foto's weer zeg! En er is een stukje dat ik echt leuk vind om te lezen ☺️ " We zitten alweer bijna op de helft"....... ik mis jullie namelijk wel hoor. Wat een rust in huize Kiesouw. Maar geniet er nog lekker van, jullie hebben straks een prachtige reis om op terug te kijken

Michelle:

Wederom weer een leuk verslag met prachtige foto's! Ik zie jullie al helemaal in dat karretje op het vliegveld! En heel erg verstandig dat jullie met de tuk tuk zijn gegaan toen het schemerig werd, jullie ouders kunnen weer trots zijn :)

Veel plezier in Thailand lieve meiden en tot over 7 weekjes! Xxx
    P.s. we hebben jullie gemist met Koningsdag en nacht!

• 28 April 2017 - 12:25

Mariska Verhoeven :

Hey meiden leuk om jullie avonturen weer te lezen. Wat zijn jullie aan het genieten! Verstandig dat jullie ook wijze besluiten nemen. Typisch een opmerking van een moeder denk ik!

• 28 April 2017 - 12:27

Mariska :

Veel plezier en doe voorzichtig! Ik blijf jullie volgen.
    Dikke kus!

• 28 April 2017 - 16:25

Oma:

Weer genoten van jullie prachtige verhalen en foto's maar zal het nog leuker vinden als jullie het echt kunnen vertellen. Lieverds nog heel veel plezier en tot het volgende verhaal. XXX

• 29 April 2017 - 16:58

Marijke:

Weer een gezellig verslag gelezen!, en prachtige watervallen met waternimfen gezien!. xx Marijke