Doegg Cambodja - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu Doegg Cambodja - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu

Doegg Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Marrit & Kaylee

01 April 2017 | Cambodja, Preah Seihanouk

Wij zijn alweer bijna twee weken op weg en onderweg naar het volgende land, Vietnam! Afgelopen dagen hebben we veel relax dagen gehad, dat hadden we even nodig na een week leven als backpacker en veel reizen, haha.

Nadat we vanaf Phnom Phen in Sihanoukville waren aangekomen, moesten wij haasten om naar de Ferry richting Koh Rong te gaan, in die tijd moesten wij ook nog pinnen dus dat was een klein beetje stressen. Na een, in onze ogen, mega lange boottrip van twee uur, kwamen wij aan op Koh Rong bij Palm Beach Resort. Koh Rong schijnt 'het partyeiland' te zijn, dus wij hadden wel zin in een feestje. Blijkbaar zat ons resort aan de hele andere kant van het eiland waardoor wij niet echt richting het centrum konden gaan. Dit hadden wij van te voren niet helemaal goed uitgezocht.. Het was een erg mooie plek om te relaxen en in de avond deden wij spelletjes. De eigenaresse was Nederlands dus er lagen allemaal oude Nederlandse spelletjes, ganzenbord, jenga, mens erger je niet, mikado, daar hebben wij ons wel mee vermaakt. We sliepen in een bungalow en het was vrij primitief, een wc die je met schepjes water moet door trekken en een koude douche met ministraal. Ondanks de kleine tegenvallers hebben wij ons prima vermaakt en genoten van het mooie stukje op het eiland.

Nadat we zijn uitgerust op Koh Rong hebben wij een paar dagen Sihanoukville gepland, ze zeggen dat het, het Scheveningen is van Cambodja. Als echte (neppe) backpackers waren wij toe aan wat luxe, een hotel met zwembad en airco op de kamer. Ook in Sihanoukville schijn je leuk te kunnen feesten. In de avond hadden wij afgesproken met Eva, een meisje die we tijdens de busrit tegen kwamen en Marrit nog kent van sm&o. We zouden gezellig drankjes drinken en gaan stappen. Bij een barretje zijn wij beerpong gaan spelen en er werd ons aangeraden om naar DÈ jungle party van Sihanoukville te gaan. Na een helse rit met de tuktuk door donkere weggetjes, waarbij we alweer dachten dat we ontvoerd werden, zijn wij met z'n 3e aangekomen op de jungleparty. Een jungleparty kon je het zeker noemen, want het was er inderdaad middenin, vandaar ook de donkere weggetjes. Na 5 minuten kwamen we er al achter dat dit niet echt ons feestje was. Veel mensen zaten niet op hetzelfde niveau als ons en gingen los in hun eigen wereld. Daarnaast begon het ook te regen, met een uurtje hielden we het dan ook voor gezien.

Na deze stapavond zijn we eerst ons visum gaan regelen voor Vietnam, dus met de tuktuk naar de ambassade. We kwamen daar aan om 11:30 uur. Wat blijkt, ze zijn dicht tussen 11:30 en 14:00 uur... Dus konden we weer terug! We zijn lekker op het strand gaan liggen en in de middag maar opnieuw naar de ambassade gegaan. Na nog geen 10 minuten op het strand werd ons al van alles aangesmeerd. Eerst een lief schattig meisje die ons 2 armbandjes heeft verkocht. Vervolgens wilde een Cambodjaanse jongen van de andere kant het haar van Marrit invlechten 'for free' en daarna toch maar weer twee armbandjes gekocht, omdat hij zo aardig was.. Gelukkig kwam ook de Cambodjaanse vrouw Lilly bij ons bedje zitten en zij wilde van alles met ons doen, manicure, pedicure, massage, oksels en benen epileren. Ze deed alles voor en was ook heel aardig! Dus ze heeft bij ons beiden de oksels keurig geëpileerd met een touwtje. Ze zijn allemaal zo aardig voor ons... hoe zou dat nou komen?! We hadden Lilly beloofd om alleen iets bij haar te nemen. Dus toen een ander vrouwtje bij de nagels van Kaylee ging laten zien wat een manicure inhoud, kwam Lilly aangerend en ging ze bij het hoofd van Kaylee fanatiek ruzie maken in het Cambodjaans met het andere vrouwtje. Wat een getetter, haha. Wat je toch allemaal beleefd op het strand.. Toen wij de volgende dag weer op het strand lagen kwam Lilly al gauw enthousiast naar ons toe en kregen wij een massage, tegen betaling uiteraard. Dit deed ze erg goed, daarna hebben wij Lilly niet meer gezien. De buit was binnen denken we..

'S avonds zijn wij lekker een pizza gaan eten en daarna een drankje doen op de boulevard. Lekker mensen kijken! Het was behoorlijk druk. Er zitten allemaal vrouwtjes om de 2 meter gebakken inktvissen op een stokje te verkopen, er lopen kinderen rond die wat willen verkopen, maar ook bedelende kinderen en dan zijn er nog de rijke (dronken) Cambodjanen. Genoeg te zien dus! Op het moment dat wij naar huis wilden gaan begon het keihard te regenen en onweren. Nog nooit zo'n harde regenbui gezien. Wij hebben een uur in een barretje gescholen voordat we naar het hotel konden gaan, met de tuktuk uiteraard want bijna alle straten waren veranderd in rivieren.

Nu zijn wij aangekomen in Vietnam en beginnen op het eiland Phu Quoc. Benieuwd wat dit land ons gaat brengen! Wij vonden Cambodja een erg leuk land met vriendelijke mensen. We hebben mooie en indrukwekkende bezienswaardigheden gezien. Het is best bizar hoe ze daar leven. De koeien en kippen lopen los over straat. Het verkeer rijdt bijna allemaal door elkaar en om de seconde hoor je wel een auto toeteren. Ook hebben we grote verschillen gezien tussen de steden. Bepaalde straten waar locals wonen lagen onder het vuil, maar de toeristische plekken zagen er daarentegen schoon en netjes uit. Al met al een bijzondere ervaring.

Op naar Vietnam!

• 01 April 2017 - 12:16

Michelle:

En weer een prachtig verhaal. Vooral de foto's met Lilly erg leuk haha. Ziet er heerlijk uit! Veel plezier in Vietnam! Ben benieuwd wat jullie daar weer te wachten staat. Xxx

• 01 April 2017 - 14:15

Christel Kiesouw:

Leuk weer om te lezen meiden,

• 01 April 2017 - 15:46

Marijke:

Wat een gezellige verhalen, meiden. Ik krijg er leuke en lacherige beelden bij. Jullie maken ook wel wat mee!!!
    Ik geniet met jullie mee.
    En wacht al weer op het volgende verhaal.
    XXX

• 01 April 2017 - 18:55

Claudine:

Wat een verhalen meiden. Ik blijf julllie volgen. morgen eerste veldwedstrijd kunnen jullie even meedoen?

• 01 April 2017 - 20:21

Oma:

Bedankt liefjes, ik heb weer genoten van jullie.geniet er van.Dikke knuffel