Koh Phangan - Koh Tao - Koh Samui - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu Koh Phangan - Koh Tao - Koh Samui - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu

Koh Phangan - Koh Tao - Koh Samui

Blijf op de hoogte en volg Marrit & Kaylee

20 Mei 2017 | Thailand, Koh Tao

Bijna 2 weken en drie eilandjes verder! We hebben het zooooo druk met in de zon liggen dat we bijna geen tijd hebben om te schrijven..

Vorige week dinsdag kwamen wij in de middag aan op Koh Phangan. Vanaf het vliegveld tot aan het eiland was het een rit met veel wachten zoals gewoonlijk. Positief aan het wachten is dat wij tijdens het wachten op de pier van Suran Thani de zeldzame roze albino dolfijnen hebben gezien! Eindelijk wat wilde dieren gespot.

Bij aankomst op Koh Phangan was het gelijk duidelijk dat we op het partyeiland waren beland. Het was op de pier ontzettend druk met allerlei backpackers en op straat zag je de mannen in hemdjes lopen en vrouwen in bikini's. Een hele andere sfeer als in Chiang Mai. De prijzen waren ook anders, ik denk dat we wel het driedubbele voor een taxi hebben betaald dan in Chiang Mai.. In afdingen zijn we na 2 maanden nog steeds niet zo goed.

Onze 4 overnachtingen op dit eiland waren op Malibu Beach Bungalows. Het lag wel wat afgelegen, maar het was een heerlijke plek om tot rust te komen met een super mooi strand. We zijn dan ook lekker bij het zwembad gaan liggen om bij te komen van de reis. De volgende dag stond iets heel belangrijks op de planning haha, een outfit voor de Fullmoon party! Eindelijk konden we weer even shoppen. Met het scootertje zijn we wat rond gaan rijden, over wegen die wij vergelijken met een achtbaan. Bij de winkeltjes aangekomen was het eigenlijk te warm om te gaan shoppen, ook was er zoveel keuze en net niet waar we naar opzoek waren. Uiteindelijk hebben we gelukkig wel een leuk shirtje gevonden en konden we terug naar de bungalow om lekker te zonnen.
Het was de dag voor de Fullmoon party, je kunt dan naar een jungle party op het eiland. We hebben door Sihanoukville niet een hele goede herinnering aan een jungle party, maar we wilden er toch wel heen. Het plan was om wat drankjes te halen, bij de bungalow op te drinken en naar het feest te gaan. Bij de supermarkt kwamen we erachter dat het een boeddhistische dag was in Thailand, dan mag er geen alcohol geschonken worden. Daar gaat ons plan. Toen zagen we dat de jungle party daarom pas om 00:01 zou beginnen en besloten we maar om thuis te blijven. Dan maar helemaal fris en fruitig naar de Fullmoon party.

Op de boot naar Koh Phangan zagen we een advertentie voor slip & fly. Dit is een klein waterpark met twee glijbanen en wat activiteiten zoals watervolleybal. Aangezien we fris en fruitig waren besloten we om de middag voor de Fullmoon daar naartoe te gaan. Bij onze bungalows hadden wij twee Mexicaanse vrienden gemaakt en we zijn met hun naar het waterpark gegaan. Het was super leuk!! Het park staat bekend om een glijbaan die aan het einde omhoog buigt waardoor je de lucht in vliegt en jezelf in de lucht weer goed moet positioneren om met je benen in het water te komen. Natuurlijk zijn we een paar keer niet met onze benen recht in het water beland, maar we hebben daar gelukkig alleen wat blauwe plekken aan over gehouden.
Na deze leuke middag, hebben we dit keer wel drankjes gehaald en zijn we ons gaan klaar maken voor de Fullmoon party. Vanaf onze bungalow zijn we met een busje daar naartoe vertrokken, wederom met onze twee Mexicaanse vrienden. Eenmaal aangekomen in Haad Rin (het stadje waar de Fullmoon is) was het al meteen gekkenhuis. We werden met de taxi afgezet en moesten vanaf daar naar het strand lopen. Onderweg naar het strand hebben wij ons laten versieren met de verschillende kleuren verf op onze armen, benen en gezicht. Nu waren we er helemaal klaar voor!
Aangekomen op het strand, zag het er meteen super gaaf uit. Alle mensen in dezelfde soort outfits die aan het feesten zijn. Helaas begon het al vrij snel te regen, dus zijn we eerst ergens binnen gaan schuilen. Na de regenbui zijn we weer het strand op gegaan, maar het begon al vrij snel weer te regenen. Bij de tweede regenbui zijn we niet gaan schuilen en hebben we onze party voortgezet in de regen. Knotje in het haar en dansen maar, haha. Het kon de pret zeker niet drukken, alleen was het erg jammer van onze verf, dat regende er allemaal af.
Na een tijdje te hebben gefeest, vonden wij het mooi geweest. We hebben de taxi teruggepakt naar onze bungalow. Wat een chaos was dat! Allereerst was het super duur en vervolgens moesten wij 3 keer overstappen. Dit hadden we van te voren wel al gehoord, maar we vonden het evengoed maar niks. Over een stukje waar we normaal 30 minuten over doen, hebben we nu dik een uur gedaan. Ahja, al met al hebben we een topavond gehad om niet snel te vergeten.

De volgende dag waren wij behoorlijk brak en hebben bij het zwembad en strand gelegen. We zijn deze dag in totaal 12 uur wakker geweest, waarvan we ongeveer 10 uur hebben gelegen, haha. Ach die dagen horen er ook bij!

Na onze brakke dag zijn we de dag erna vertrokken naar het volgende eiland: Kho Tao! We kwamen aan met de boot en we waren allebei meteen enthousiast. Wat een mooi en gezellig eiland.
Dit eiland staat vooral bekend om het mooie koraal waardoor er wordt gesnorkeld en gedoken. Dit waren dan ook precies de dingen die wij hier wilden doen!

De dag na aankomst hadden wij dan ook meteen een snorkeltrip gepland. De hele dag lekker in de zon op een boot en stoppen op verschillende plekken om te gaan snorkelen. Wat was dat mooi zeg! Hele leuke vissen gezien en super mooi koraal. Het was vooral leuk dat de scholen visjes ook echt om je heen zwommen, ze zwommen nog niet tegen je bril aan.
De laatste stop van deze trip was op het eiland Koh Nang Yuan. Hier zijn we eerst naar het view point gelopen, dit was behoorlijk warm, maar gelukkig was het een tochtje van 10 minuten. Maar het was het waard, een super mooi uitzicht over het eilandje (kijk maar op de foto). Daarna hadden wij het zo heet dat we lekker zijn gaan zwemmen. Hierna zijn we weer terug gegaan naar Koh Tao. Al met al dus een topdag!
In de avond was de beslissing van de eredivisie, Ajax stond dus op de planning om te gaan kijken. Dit zijn wij gaan doen met een stelletje uit Purmerend, die wij al een aantal keer waren tegengekomen en 2 andere Nederlandse jongens. Helaas Ajax geen kampioen, maar dat mocht de sfeer niet drukken. Wij zijn na de wedstrijd een aantal potjes gaan beerpongen. Of dit zo een goed idee was? Wij denken van niet, haha. We speelden het spelletje met buckets wodka met ananassap.. waarschijnlijk hele slechte wodka, want wat waren we ziek de volgende dag. We hebben helaas alleen maar op bed kunnen liggen. Gelukkig wel een leuke avond gehad.

Door deze dag, hebben wij besloten om een dag bij te boeken op Koh Tao. We vinden het eiland namelijk heel leuk en wilden nog een dagje naar het strand en duiken. Dit hebben wij dan allebei ook nog gedaan.
Het duiken was een hele gave ervaring. Het was Marrit haar eerste keer duiken en voor Kaylee de tweede keer. Wel even spannend, maar na uitleg van onze instructeur waren we er klaar voor! We gingen met een boot naar de eerste stop om te duiken, hier hebben we in het ondiepe wat oefeningen gedaan zodat we onszelf kunnen 'redden' in het diepe water. Daarna zijn we naar 12 meter diep gegaan. We hebben prachtig koraal gezien en vooral kleine vissen. We wilden heel graag een whaleshark zien, die schijnen veel voor te komen rondom Koh Tao, maar deze helaas niet gespot. Daar hadden we geen geluk mee. We zagen vooral vissen die we ook tijdens het snorkelen zagen. Na onze eerste duik hebben we besloten om nog een tweede duik te maken, ook deze was weer mooi! Onze voorkeur ging wel uit naar de eerste duik, daar was het water helderder en waren er meer vissen.

Het duiken was voor ons meteen de afsluiter om dit leuke eiland! De volgende ochtend zijn we vertrokken naar Koh Samui. We gingen vooral naar dit eiland, omdat wij onze visum moesten verlengen. In totaal zijn we namelijk langer dan 30 dagen in Thailand. We hebben op dit eiland lekker een resort geboekt, zodat we een dagje konden genieten van de zon aan het strand en zwembad. Na 5 nachten in een dorm te hebben geslapen, was een eigen kamer ook wel weer lekker. Op Koh Samui hebben we dan ook niet veel meer gedaan dan het verlengen van ons visum en gerelaxt.

We zijn nu dus weer helemaal fit voor ons volgende bestemming, namelijk Khao Sok. Onze reis hebben we via het hotel geboekt, zij gaven al aan dat we een paar keer moesten overstappen. Dat klopte inderdaad, het was een dag van wachten en reizen. We hebben in totaal 6 keer moeten overstappen haha. Het klinkt veel maar op zich viel het allemaal mee. Het lijkt ook mega ongeorganiseerd hoe die Thaise mensen dit regelen. Maar we denken dat dit onjuist is,, want we zijn gewoon veilig op de juiste bestemming aangekomen!

Khao Sok is een national park waar wij een jungletrekking gaan doen. Dit zal weer wat meer inspanning gaan kosten, dus hadden het rusten zeker nodig, zo zwaar leven hier.. Dat kunnen jullie je vast niet voorstellen.. Dit verhaal wordt vervolgd!

• 20 Mei 2017 - 16:45

Michelle:

Wat een leuk verhaal weer lieverds! Het klinkt allemaal heerlijk, op de brakheid na dan, jullie vermaken je wel! Ondertussen is het aftellen begonnen en zijn jullie over 4 weekjes weer terug! Ik kijk ernaar uit dat jullie er ook weer gezellig bij zijn. Maar voor nu gaan jullie nog heerlijk genieten, heel veel plezier. Hoop dat jullie een mooie trekking hebben morgen en dat het niet te zwaar is haha.

Hele dikke kus xxx

• 20 Mei 2017 - 17:39

Whitney:

Superleuk weer meiden! Blijft heerlijk om jullie verhalen te lezen! ❤️

• 20 Mei 2017 - 17:45

Christel:

Wat een leuke verhalen en belevenissen weer meisjes

• 20 Mei 2017 - 19:09

Christel:

Ik heb elke keer dat ik een heel verhaaltje naar jullie schrijf en dan is er maar een regel zichtbaar ☺️

• 20 Mei 2017 - 21:06

Mariska :

Wow wat een leuke belevenissen weer. Leuk om te lezen. Ik lees dat jullie nog 4 weekjes hebben. Wat vliegt de tijd zeg! Geniet er van meiden! Heel veel plezier en een dikke kus en....Doe voorzichtig!

• 21 Mei 2017 - 11:04

Marijke:

Wat een avonturen, geweldig! Nog maar 35 dagen :)

• 22 Mei 2017 - 12:43

Jan:

Partygirlssss!!!

• 23 Mei 2017 - 09:36

Oma:

Lieve meiden,wat heb ik weer genoten van jullie verslag wat een belevenissen. Geniet er nog van, he. Kijk nu al weer uit naar de volgende . Liefs met XXX

Tags: Fullmoon