Zuid Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu Zuid Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu

Zuid Thailand

Blijf op de hoogte en volg Marrit & Kaylee

01 Juni 2017 | Thailand, Krabi

Khao Sok - Krabi - Koh Phi Phi - Koh Lanta - Ao Nang

Sorryyyyyy het is alweer een tijdje terug dat wij ons laatste verslag hebben geplaatst. We hebben het nog steeds erg druk, met weinig doen. Nou het is niet dat we alleen maar niks doen hoor, we maken genoeg mee!

Aangekomen in Khao Sok hadden wij één overnachting om vanuit daar het tripje naar de jungle te plannen. We werden de volgende dag opgehaald om 8:45, nou nemen de Thaise mensen tijden niet zo nauw, maar dit was extreem. Om 9:30 was er nog niemand.. Toen besloot de eigenaar van het guesthouse ons maar naar het busstation te brengen, wel erg aardig. Vanaf daar werden we naar de pier van het nationaal park gebracht om vervolgens met een bootje over het grote meer van Khao Sok te gaan varen naar onze verblijfplaats in de jungle. Na 1,5 uur varen kwamen wij aan bij een aantal hutjes op het water, drijvend op bamboe. Een hele gave ervaring om die hutjes zo te zien en in te gaan slapen. We konden even onze spullen in het hutje neerleggen en moesten daarna wachten tot de lunch begon. We kwamen al snel aan de praat met andere backpackers uit Australië en Duitsland, zoals wij inmiddels wel gewend zijn zaten er weer geen Nederlanders in onze groep. Een van de meiden viel ons gelijk op, een vervelende betweter. Wij vinden niet snel iemand vervelend maar dit meisje wel, daarom noemden wij haar voor de grap Margot. Het is soms zo heerlijk dat je hier lekker over iedereen kan praten zonder dat ze het horen! En als je het beestje dan een naam geeft, wordt het alleen maar leuker. We hadden de grootste lol samen, Margot lachte vrolijk mee.
Tijdens de lunch merkten wij dat er een hoop insecten om ons heen vlogen wat wij niet zo leuk vinden, gelukkig wist Margot ons te vertellen dat ze niks doen en niet gevaarlijk zijn. Margot vond ons waarschijnlijk een beetje aanstellers.
Na de lunch gingen wij een hike doen door de jungle en richting de grotten. Dit was een hele ervaring, zo midden door de jungle, op glibberige paatjes maar helaas zonder dieren. Pas aan het eind van de hike hebben wij een aapje gezien, verscholen tussen de bomen.
Het avond programma bestond uit een boottochtje om wildlife te spotten, maar deze ging helaas niet door vanwege de regen. De avond duurde erg lang.. aangezien wij de groep niet zo leuk vonden, met name Margot, moesten wij elkaar vermaken. Nou na 5 potjes pesten en 3 spelletjes skipboo begon het te vervelen. We zijn lekker vroeg gaan slapen in ons hutje. Wat heel leuk was, was dat je om je heen echt de jungle geluiden hoort. De insecten, vogels en andere beestjes. Echt een gave ervaring.
De volgende ochtend gingen wij weer een boottochtje doen om wildlife te spotten, daar hebben wij een mooie vogel en een aapje gezien. Vervolgens mochten we ontbijten, pannenkoeken met jam en honing. Daar kwamen bijen op af, wat waren wij daar blij mee... die wilde, vliegende, zoomende beestjes om ons hoofd. Gelukkig vertelde Margot ons dat het een tigerbee was en dat het niks deed, zolang je stil zat. Bedankt Margot!
Na het ontbijt gingen we weer het bootje in, onderweg hebben we een grot bezocht. In de grot ging Sera uit onze groep een aantal keer onderuit. Handig, zo zagen wij waar het glad was. Na deze grot gingen wij terug naar de pier. Helaas begon het toen ontzettend hard te regenen. Gelukkig waren we voorbereid en hadden we poncho's mee. Drie keer raden wie dit niet had en wie zeik nat is geregend, juist... Margot!

Na Khao Sok zijn wij met het busje naar Krabi Town gegaan. Ze hadden iets teveel plekken verkocht waardoor we erg opgepropt zaten. Wij zijn hiervoor al gewaarschuwd vanuit Nederland, maar toch was dit pas de eerste keer dat we het mee maakten.

Aangekomen in Krabi zaten we in een erg leuk hostel. Maar we hadden niet veel zin om iets te doen, dus hebben we 's avonds en de volgende dag vrij weinig gedaan. Weer even lekker bijkomen.
Nadat we waren bijgekomen zagen we dat er een beerpong toernooi was, bij de bar in ons hostel. Wij wilden wel een poging wagen! We zijn alleen niet zo goed als we dachten, dus lagen we er gelijk de eerste ronde uit. Ondanks dat hadden wij wel een leuk groepje Nederlanders leren kennen, die de volgende dag naar Koh Phi Phi gingen. Zij vroegen of we ook mee wilden. Onze planning was eigenlijk anders, maar dit leek ons leuk en we wilden er toch al heen! Dus gelijk de boot geboekt en met het groepje mee naar Koh Phi Phi.

Een van de redenen waarom we graag mee wilden is dat we met een gezellig groepje Ajax wilden kijken. Dus dat stond op de planning voor de woensdag avond!
Bij ons begon de wedstrijd pas om 2:00 dus daarvoor gingen we eerst gezellig borrelen met Eva en een groepje jongens. We zijn van de strandbar met vuurshow naar de boksring gegaan. Daar kon je bokswedstrijden bekijken van toeristen die dat willen doen. Dat leek Kaylee ook wel wat, dus daagde ze Eva uit. Marrit zag het boksen niet echt zitten, maar nam de rol aan van de coach van Kayl. Het was een erg spannend gevecht waar geen winnaar uit kwam. Beide hadden ze een goede strijd geleverd. Zeker leuk om een keer gedaan te hebben!
Nadat de meiden waren uitgevochten en bijgekomen zijn we naar de Stockholmbar gegaan om wat spelletjes beerpong te doen. Eindelijk was het 2:00 en konden we Ajax gaan kijken, de sfeer was gezellig totdat Ajax achter kwam. Het schreeuwen en liedjes zingen werd minder en iedereen werd moe, het was helaas een saaie wedstrijd.
De volgende dag waren we erg moe, het was ook mega slecht weer.. keiharde regen kwam uit de lucht vallen. We bleven maar lekker op de kamer en zijn alleen er uit geweest voor een massage. Tegen het einde van de middag werd het weer beter en zijn we nog even op het strand gaan liggen. 'S avonds hadden wij wel weer zin in opnieuw een feestavondje. Koh Phi Phi staat ook bekend om het uitgaan.
We zijn met dezelfde groep weer naar barretjes gegaan en hebben de avond afgesloten op een strandfeestje. Wederom waren wij de volgende dag erg moe en hebben veel in onze kamer doorgebracht. Helaas was het ook weer aan het regenen.
Na twee dagen overdag niets doen, vonden we dat het wel weer tijd werd voor een tripje. We wilden graag snorkelen, dus ondanks het weer hebben wij deze trip gewoon geboekt. We hadden dan ook geluk, het was een zonnige dag. In een longtail boot zijn wij met een groep de zee opgegaan en gestopt op verschillende plaatsen. Allereerst bamboo island, super mooi strand met helder blauw water en wit zand. Wij mochten hier niet op, omdat we niet extra wilden betalen. Gierige Nederlanders he! De reden was dat we al zoveel stranden zien, daar gaan we geen €10 voor betalen. Gelukkig lag de boot aan de kust, dus we hebben evengoed mooie foto's kunnen maken.
Na dit eiland zijn we door gevaren naar monkey beach, de naam zegt het al er zijn aapjes op dit eiland. Het was een heel klein stukje zand met aapjes. Hiermee zijn wij natuurlijk op de foto gegaan voor zo ver dat kon. Een vrouw gaf Marrit een goede tip om net als de aap te gaan zitten, de aap vond dit een minder goed idee en sprong op Marrit haar benen. Waarschijnlijk was dit gewoon het plagen van de aap, maar Marrit wist niet hoe snel ze weg moest komen. De goede foto met dezelfde houding is er niet gekomen, maar wel erg gelachen!
Na dit eiland zijn we nog naar Maya Bay gegaan, dit is het strand van de film: The Beach. Ook hier mochten wij niet op, omdat we niet hadden betaald. We zijn maar arme backpackers hé! Wij hebben dus lekker in de boot gezeten. Daarvoor hebben wij wel gesnorkeld, dus dat maakte het goed. Er waren super veel mooie vissen. Kaylee heeft ook meteen een nieuwe hobby gevonden, namelijk de vissen eten geven. Misschien wordt ze nog een dierenliefhebber!
Nadat onze groep terug was vanuit Maya Bay zijn we terug naar de pier gegaan. Op de terugweg zijn wij nog wel gestopt om vanuit het water de zonsondergang te bekijken, dit was erg mooi.
'S avonds hadden wij onze laatste avond op Koh Phi Phi, dus wij waren natuurlijk nog een avondje in de Stockholm te vinden. Hier hebben we wat potjes gebeerpongd en vervolgens zijn we met het groepje Nederlanders naar het strand gegaan om daar verder te feesten. Dit was een hele leuke avond! Aan het einde van deze avond hebben wij onze eerste ruzie gehad, ja dat moest er toch een keer van komen. Het was echt de alcohol die de ruzie veroorzaakte.. Gelukkig ging het helemaal nergens om en was het ook zo weer goed.

De middag daarna zijn wij naar Koh Lanta vertrokken. Een groepje van vier andere Nederlands die wij op Phi Phi hebben ontmoet, gingen toevallig ook die kant op. We zijn samen met de boot daar naartoe gereisd. Van te voren hoorden we al verhalen dat er niet veel te doen was op dit eiland. Dit was zeker niet gelogen, er was namelijk helemaal niets te beleven.
Gelukkig wilden wij een dagje bij het zwembad liggen en was dat wel mogelijk bij ons resort. Dit was eigenlijk een soort privé resort, we waren namelijk de enige gasten. Dus het zwembad was voor ons alleen! 'S avonds zijn we met de andere wat gaan eten. Dit eettentje ging al vrij snel dicht en moesten wij voor een volgend drankje op zoek naar een andere plek. Dit was nog best lastig te vinden, aangezien bijna alles dicht was op het eiland. Uiteindelijk toch iets gevonden en daar wat gedronken met elkaar.

De volgende ochtend zouden we naar Koh Lipe vertrekken. Dit eiland schijnt hele mooi stranden te hebben en helder blauw water. Helaas waren er weinig opties om naar Koh Lipe te gaan. De enige optie was een bus en boot rond 7:30 uur, maar die was al vertrokken op het moment dat wij wilden boeken. Toen toch maar de plannen gewijzigd en zijn wij met de andere meegegaan naar Krabi strand. Dit is weer een ander gedeelte dan waar wij eerder hebben gezeten.
Vanwege de wilde zee, of te weinig mensen, je weet het hier nooit, gingen er geen boten naar Krabi. We moesten met het minibusje en een pont naar Krabi strand. Gelukkig een prima ritje. We hadden ook niet graag op een boot willen zitten met een wilde zee.
'S avonds zijn we met het groepje wat gaan drinken bij de Boogie bar, heel gezellig met live muziek en allemaal leuke liedjes. We hadden graag zelf een liedje gezongen, dit hebben we maar niet gedaan..

Omdat wij niet echt meer plekken hebben in Thailand die we echt graag willen bezoeken en we nog 2,5 week te gaan hadden, zijn we gaan nadenken. Het was een beetje uitzichtloos voor ons en hadden het gevoel dat we onze tijd moesten uitzitten en daardoor ook plekken die we leuk vonden opnieuw zouden gaan bezoeken. Dit vonden wij een beetje zonde dus besloten we om andere plannen te maken! Na wat zoektochten van landen, de Filipijnen, Indonesië, Maleisië, besloten wij om nog even 2 weken naar Indonesië te gaan. De Gili eilanden! Dit hebben wij gelijk geboekt en daar werden we heel enthousiast van. Spontane dingen zijn het leukst!

We hadden nog twee volle dagen in Krabi te gaan, voordat we naar Indonesië gaan vliegen. We hebben beiden dagen lekker genoten van het strand en van de Thaise massages. Een van de dagen zijn we naar Raily Beach gegaan, een van de mooiste stranden van Thailand. We moesten daar met een longtailbootje naar toe. De zee was nogal wild, waardoor de boot aardig wiebelde en de golven spetterde de boot in. Behoorlijk eng vonden wij! Gelukkig zijn we veilig op het strand aangekomen en was de terugweg een stuk minder eng. Het strand was ook echt super mooi. Niet perse een wit strand met helder blauw water, wat vaak een maatstaaf is voor een mooi strand. Maar vooral de natuur erom heen was erg mooi. Het strand is omringd door mooie bergen.

Met dit verslag gaan wij, eerder als verwacht, Thailand een soort van afsluiten! Voordat we 18 juni naar huis vliegen hebben wij alleen nog 2 dagen Bangkok in Thailand gepland. We vliegen morgen via Kuala Lumpur naar Lombok. Op naar een nieuw avontuur in Indonesië!!

• 01 Juni 2017 - 19:48

Michelle:

Weer een leuk verhaal, zo maken we (bijna) alles ook een beetje mee haha. Jammer dat er geen foto is van Margot, die had ik graag willen zien zonder poncho en zeiknat. Moest vooral lachen bij het kickboks avontuur van Kayl en Marrit en de aap. Je krijgt er meteen een beeld bij. Super leuke foto's ook.

Heel leuk dat jullie nog een heel ander avontuur tegemoet gaan. Veel plezier nog meiden en tot snel!!

Hele dikke kus en knuffel xxx

• 01 Juni 2017 - 20:24

Christel:

Super meisjes.....heel goed idee! Heel veel plezier de laatste twee weken, geniet er lekker van. Ik begin met aftellen als jullie het niet erg vinden

• 01 Juni 2017 - 20:25

Christel :

Mijn bericht breekt steeds af

• 01 Juni 2017 - 20:26

Christel:

Dikke kus van mij

• 01 Juni 2017 - 21:43

Marijke:

Ik kreeg gewoon de slappe lach van jullie verhaal over Margo, geweldig!
    Geniet van de mooie Gili eilanden. Ik hoor daar hele mooie dingen over. Goed gedaan meiden!
    Nog 17 dag, kus kus

• 01 Juni 2017 - 21:44

Marjon:

Leuk reisverhaal weer! Veel plezier nog de laatste 2 weken! Grtjs

• 01 Juni 2017 - 23:41

Evert:

Mooi verslag meiden vooral dat de regen uit de luchtvalt vond ik een leuk detail , weer wat geleerd (lol) wat gaat de tijd snel nog eventjes en jullie zijn weer thuis. Nog een fijne vakantie verder.

• 02 Juni 2017 - 07:06

Margot:

Veel plezier meisjes

• 02 Juni 2017 - 11:33

Oma:

Lieve meiden, wat een spannend verslag weer.. Nog eventjes en jullie zijn weer thuis maar geniet nog heel veel van de Gili eilanden. Heel veel liefs en tot gauw XXX

• 02 Juni 2017 - 11:42

Tessa:

Hoe gezellig zo een Margot.. ik zie het helemaal voor me mt jullie!
    Geniet van de laatste 2 weken in Indonesie! Voor je het weet is het voobij & ben je weer in het prachtige kikkerlandje! Al vind ik dat niet erg als jullie weer terug zijn❤️
    ENJOY! Dikke kus

• 03 Juni 2017 - 08:02

Whitney:

Super leuk weer meiden!! Geniet in Indonesie!

• 04 Juni 2017 - 22:48

Lieke Verhagen:

Hoi meiden,
    De laatste weken alweer, veel plezier nog!
    We gaan jullie reisverhalen straks missen, xx