De eerste dagen in Vietnam - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Vietnam - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Marrit & Kaylee

07 April 2017 | Vietnam, Hội An

Daar zijn we weer met een mega lang verhaal over onze avonturen. Wij vinden jullie reacties over de verhalen erg leuk!!

Zoals we de vorige keer schreven, zijn we van Cambodja naar Vietnam gegaan om daar onze reis te vervolgen.

Onze eerste ervaringen in Vietnam waren niet erg positief.. Dit komt voornamelijk door de busrit. Een busrit naar Ha Tien in Vietnam. Dit is de plaats waar de boot naar het eiland Phu Quoc vertrekt.
Onderweg in het busje, werd er onnodig vaak gestopt en wij hadden geen idee waarom het was. Wij moesten ook ineens overstappen in een stadje plus een break van 30 minuten.. Dit vonden we al vervelend, maar was zeker niet het ergste.. Eenmaal aangekomen in Ha Tien stopte de buschauffeur midden op een brug met doorgaand verkeer en vertelde dat wij eruit moesten.. We wilden er uit gaan, maar dit was best gevaarlijk op deze weg. Onze medereizigers vonden het ook niet oke. Eenmaal met hun aan de praat bleek het dat wij bij het boeken van de reis hadden moeten zeggen dat we naar Phu Quoc gingen. Alle andere hadden ook al een bootticket. Uiteindelijk wat extra geld gegeven aan deze onaardige mannetjes en ook wij mochten blijven zitten. Vervolgens kwamen wij aan bij het kantoor waar de boottickets worden verkocht. Hier moest iedereen zijn paspoort inleveren voor de tickets, maar tegen ons deed hij weer onaardig en we moesten eruit om een ticket te regelen. Wat ook niet zo slim van ons was, is dat we weinig contact geld bij ons hadden en dus niet genoeg voor twee boottickets. Hierdoor deed het mannetje van dit bedrijf ook weer erg onaardig. (Dit geld kwam omdat we in Vietnam weer met ander geld moeten betalen) Uiteindelijk aan een medereiziger gevraagd of we geld mochten lenen en zo zijn we toch met de boot meegegaan. Gelukkig waren zij wel erg aardig voor ons!
Geen positieve ervaringen, maar dit lag meer aan de Cambodjanen die het busje bestuurden dan aan Vietnam.

Aangekomen op Phu Quoc waren we het bijna gelijk vergeten, wat een leuk eiland! Wij werden hartelijk verwelkomt in ons hostel. Het werd gerund door jonge mensen en ze waren heel vriendelijk. Hij gaf ons een duidelijke uitleg over het eiland en we konden gratis gebruik maken van de laundry. Daar werden we blij van!!

We hebben op het eiland een scootertje gehuurd en zijn daar twee dagen mee op pad gegaan. De eerste dag hebben we bijna het hele eiland verkent. We zijn naar de watervallen geweest, hier was alleen geen water te bekennen. Het was niet het goede seizoen. Daar werd Kaylee wel herkent als BN'er, de Vietnamese wilde erg graag met haar op de foto! Daarna zijn we naar de gevangenis gegaan, die tijdens de Vietnamese oorlog gebruikt werd. Doormiddel van levensechte poppen waren de situaties nagemaakt. Dit was erg interssant om te zien! Wat wij heel apart vonden is dat de Aziaten vrij grappig met die poppen omgingen en er allerlei selfies mee gingen maken. Terwijl er toch iets heftigs is gebeurd..

Verder zijn we tijdens het scooter rijden helemaal niet verdwaald, er is namelijk maar een weg over het eiland. Deze weg kan soms plotseling een zandpad worden en door de jungle gaan. Op zoek naar een bepaald strandje zijn we namelijk midden in de jungle gekomen en omgekeerd, het was geen fijn weggetje. Wat zijn we verstandig he paps en mams!!

De tweede dag zijn we met de scooter naar Vinpearl land gegaan. Dit was een dierentuin, waterpark en pretpark ineen! Wij begonnen met de dierentuin, inclusief safari, wat erg leuk was. Wij hebben mooie dieren gezien, vooral veel apen en tijgers. Het water/pretpark was ook erg leuk, als je binnen komt is het een klein Disneyland. Wat echt bizar was, was dat er gewoon bijna geen mensen in het park waren. We konden overal zo doorlopen en zaten in ons eentje in attracties. We vroegen ons af hoe dit park zo kon blijven bestaan..

Vanaf Phu Quoc gaan wij voor het eerst naar een andere bestemming met het vliegtuig. Op naar Ho Chi Minh City! Van te voren hadden we al verhalen gehoord dat het verkeer daar echt chaos is en dat was het zeker! Je moet echt goed opletten als je over straat loopt vanwege de drukte. Vooral scooters en auto's die alleen maar toeteren en alles rijd door elkaar met weinig stoplichten. Als voetganger moet je gewoon heel rustig oversteken, dan rijden ze vanzelf om je heen. Dit wende snel!

We hebben in Ho Chi Minh twee toeristische lange dagen gepland. Het wekkertje ging vroeg, de eerste dag stonden de citytour en Chu Chi tunnels gepland. Bij de citytour hebben we verschillende plekken van de stad gezien, zoals het paleis. Maar vooral de tunnels vonden wij erg interessant. Bizar om te zien hoe zij zo lang onder de grond hebben kunnen leven. De tunnels zijn gemaakt voor hun eigen veiligheid en om het zuiden van Vietnam te veroveren. De verdere geschiedenis besparen wij jullie, dat is te vinden op Google! ;-)
Wij zijn zelf alleen de eerste tunnel van 15 meter ingegaan, zo hebben we toch meegekregen hoe het is. De langere tunnel sloegen wij over, omdat het toch wel erg krap is zo onder de grond..

De tweede dag zijn we naar de Mekong Delta gegaan. Hier hebben we gevaren over de grote rivier. Bij de tweede stop kregen wij een mini workshop kokosnoot candy maken. Daar hadden ze een slang en stoer als we zijn, hebben we die even vastgehouden! Daarna zijn we overgestapt op kleinere bootjes. Hier gingen we met typisch Vietnamezen hoeden tussen het riet varen. Erg leuk om te doen zo dicht op het water.

Na deze trip hebben wij bij de Mac Donalds gewacht tot onze nachttrein naar de volgende bestemming ging. Een bekende plek voor ons, we deden dan ook even alsof dit onze huiskamer was en hebben hier programma's terug gekeken. Ja Temptation Island wilden wij niet missen haha.. ‪Om 22:00 uur‬ vertrok onze nachttrein naar Hoi An. We hebben er 16 uur over gedaan om van locatie naar locatie te gaan. Onze coupe moesten wij delen met 4 andere Aziaten.. Gelukkig stonken ze niet zo..

Nu liggen wij heerlijk aan het zwembad en gaan wij genieten van de mooie historische stad Hoi An.

Wordt vervolgd...

• 07 April 2017 - 12:28

Franca:

Echt weer geweldig genoten van alles wat jullie meemaken, geniet lekker in de stad Hoi An ook daar vast weer veel moois te zien en te ontdekken, veel plezier dames liefs en groetjes Franca

• 07 April 2017 - 12:52

Christel:

Fantastisch meiden, het zijn echte Marritenkaylee verhalen! Zo leuk om te lezen.
    Geniet lekker meisjes ......het missen gaat bij mij nu al beginnen en nog ruim 10 weken te gaan

• 07 April 2017 - 14:32

Fam Macnack:

Whahaha op de scooter naar het strand en in de jungle belanden!!!!! Hoe krijg je het voor elkaar?? Ik zie het gezicht van je vader al voor me als hij het leest Kaylee!! Pricelesss.. Laat je niet teveel afzetten he.. Have fun.

• 07 April 2017 - 14:40

Mariska Verhoeven :

Wow wat een avonturen beleven jullie.! Spannend hoor! Leuk om te lezen. Maar doe wel voorzichtig hoor meiden! Veel plezier nog! Dikke kus en liefs van mij. Groetjes Mariska

• 07 April 2017 - 19:53

Michelle:

Wat een leuk verhaal weer, super leuk om te lezen hoe jullie het allemaal beleven. En wat dapper van die slang haha. En super grappig dat jullie alsnog temptation daar volgen. Kijk weer uit naar het volgende verhaal. Xxx

• 07 April 2017 - 21:56

Oma:

Prachtig meiden,wat een verhalen en wat stoer om een slang om je nek te hangen dat had ik voor geen goud gedaan . Ook gezellig vier Aziaten in je slaapkamer. Ik zit nu alweer op jullie volgend verhaal te wachten. Met heel veel liefs oma

• 08 April 2017 - 10:27

Oma:

Hoi lievie, nog even ik ben er hardstikke trots op dat ik een BN,er als kleindochter heb, dat is ook weer eens wat anders.XXX

• 08 April 2017 - 12:15

Marijke:

Wat zijn jullie een stel lekkere stoere meiden. Ben trots op jullie!!! dikke knuffel xx

• 11 April 2017 - 21:33

Lieke:

Hoi meiden, wat een spannende verhalen en geweldig om mee te maken! Zou best wel ff willen ruilen met jullie