Cambodjaaaaa! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu Cambodjaaaaa! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu

Cambodjaaaaa!

Blijf op de hoogte en volg Marrit & Kaylee

26 Maart 2017 | Cambodja, Phnom-Penh

Na ons avondje genieten van het uitzicht, op de rooftop over heel Bangkok, zijn wij de volgende ochtend per bus vertrokken naar Cambodja. Dit was een hele fijne rit. Bij aankomst kregen we meteen wat te eten en voldoende te drinken. Aangezien wij van iedereen waarschuw verhalen hebben gehoord en jullie allemaal zeiden dat we voorzichtig moeten doen, vertrouwen wij hier in eerste instantie niemand.. Nadat we iets te eten kregen dachten wij dan ook dat ze ons misschien wilden vergiften. Natuurlijk was dit niet het geval, we hebben er wel om gelachen! Na een rit van ongeveer 8,5 uur zijn we aangekomen in Siem Reap.

Van te voren hadden wij een feesthostel met een partypool geboekt voor 2 nachten. De tuktuk bracht ons hier naar toe en op het moment dat we een armoedig straatje ingingen vroegen we ons af of hij wel goed ging.. In tegendeel ons hostel was in dat armoedige straatje gevestigd. De muziek stond heel hard en we werden via het zwembad naar onze kamer gebracht. We wisten allebei niet waar we kijken moesten tussen al die feestende backpackers in het zwembad. Vanaf ons kamer hebben we dan ook een tijdje door ons raam gegluurd wat er allemaal gebeurde. Wij zagen ons zelf niet echt in het zwembad zitten. Uiteindelijk toch onze kamer uitgekomen en het centrum gaan verkennen. Siem Reap heeft een super leuke night market en verschillende lounge barretjes. Hier hebben we ons dan ook goed vermaakt!

De volgende ochtend ging om 4:00 uur onze wekker om te vertrekken naar Angkor Wat. We hadden gehoord dat het heel mooi was om de zonsopgang daar te zien, dus om 4:30 uur stond de tuktuk voor de deur. Dit vonden wij best knap van onszelf!
In het donker kwamen wij aan en hebben gewacht tot de zon opkwam. Zeker een hele ervaring en super mooi om te zien die tempels!
Vanaf Ankgor Wat zijn we doorgegaan naar Ankgor Thom, ons tuktuk mannetje reed ons van tempel naar tempel. Hier kregen wij 2,5 uur de tijd om rond te kijken. Ook erg mooi! Omdat het behoorlijk heet was waren we na 1,5 uur wel klaar om naar ons party zwembad te gaan. Helaas lag ons tuktuk mannetje nog te slapen, dus moesten op hem wachten.

Eenmaal aangekomen bij het zwembad hadden we het idee dat er al een hele dag op zat, maar het was pas 12 uur. De rest van de dag hebben we lekker kunnen chillen en ons kleurtje bijgewerkt. 'S avonds zijn we nogmaals Siem Reap in gegaan en de volgende middag vertrokken wij naar Phnom Penh.

Dit keer was de busrit minder fijn, we zaten in een klein busje met ongeveer 13 plaatsen en een airco die het amper deed. Het was even behelpen, maar uiteindelijk zaten we toch wel oke! Wat tijdens deze rit bijzonder was om te zien is het grote verschil tussen stad en platteland. We zagen allemaal armoedige huisjes en een hoop dieren. De koeien hier zijn in ieder geval een stuk dunner.

Nadat wij waren aangekomen in ons guest house, zijn we de stad in gegaan. Weer totaal anders dan Siem Reap. Het is hier in de arme gedeeltes heel vies, het vuil ligt overal op straat. Aan de boulevard is het juist wat duurder en zijn er veel westerse tentjes.

Waar we vooral voor kwamen in Phnom Penh zijn de killing fields. Dit is een plek waar miljoenen Cambodjanen zijn omgekomen toen Pol Pot aan de macht was. Deze locatie en het verhaal hierachter was heel indrukkend! Het klinkt gek, maar echt een aanrader om te doen als je naar Cambodja gaat. We waren er allebei stil van..

Eenmaal terug in de tuktuk zijn we nog naar het Nationaal Museum en Royal Palace gegaan. Het museum met alleen maar beelden was niets voor ons en we waren er na 10 minuten al doorheen. Het Royal Palace was erg mooi om te zien! Hier hebben we ons wel vermaakt. De foto's geven een beter beeld hiervan.
Morgenochtend vertrekken we weer per bus naar Sihanoukville om vanaf hier per veerboot naar Koh Rong te gaan. We gaan even paar dagen van het mooie weer en strand genieten. Dit zal later vervolgd worden! Wij zullen aan jullie denken als we lekker in het zonnetje liggen!!

• 26 Maart 2017 - 12:44

Christel:

Top om te horen meiden! Jullie doen het goed en wat een ervaringen

• 26 Maart 2017 - 13:24

Ingrid:

Super leuk weer dit verhaal, zoveel al gezien en nog maar net begonnen !
    Op naar nog meer mooie bezienswaardigheden.

• 26 Maart 2017 - 14:18

Michelle:

Super leuk verhaal meiden! Heel erg goed en leuk beschreven, het klinkt allemaal top! Zo lekker genieten op Koh Rong! X

• 26 Maart 2017 - 15:13

Ins Hendriks:

Wat leuk om met jullie mee te reizen. En lekker vlot geschreven. Verder genieten maar. Ik ben benieuwd naar het vervolg,

Groet,
    Ina

• 26 Maart 2017 - 20:09

Marjon:

Leuk verslag en foto's meiden! Geniet op het prachtige eiland Koh Rong!

• 26 Maart 2017 - 20:19

Lieke En Hans Verhagen:

Hoi, net weg en al zoveel gezien, vooral het fietsen in Bangkok lijkt ons wel wat! Geniet nog maar lekker meiden!Veel plezier XXX

• 26 Maart 2017 - 21:52

Oma:

Meiden bedankt, ik geniet erg van jullie reis ervaringen

• 30 Maart 2017 - 18:44

Patricia:

Leuk verslag weer ladies!!!
    Ben blij dat jullie het zo fijn hebben!
    Kan niet wachten tot het volgende verslag!
    Have fun en doe voorzichtig xxx

• 31 Maart 2017 - 10:40

Oma:

Geweldig meiden, ik geniet van jullie verslagen en denk veel aan jullie.
    Veel liefs XXX

Tags: Cambodja