Chiang Mai - Pai - Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Pai - Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marrit & Kaylee - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - Pai - Chiang Rai

Blijf op de hoogte en volg Marrit & Kaylee

09 Mei 2017 | Thailand, Chiang Mai

Noord-Thailand

Het is alweer 1,5 week terug dat wij ons laatste verslag hebben geplaatst, dus tijd voor een nieuwe!

Op vrijdag 28 april kwamen wij aan in Thailand, Chiang Mai. Chiang Mai ligt in het noorden. Via andere meiden kregen wij een tip om in het Doi Doo doa hostel te verblijven, dus daar gingen we heen. Wij voelden ons er gelijk al thuis. Het is inderdaad een super leuk hostel, waar echt een familiesfeer hangt. Helaas bleef het die dag regenen en konden wij niks anders doen als even bijslapen, goh wat vervelend!

De eerste dag in Chiang Mai besloten we dat weer eens wat cultuur wilden zien, dit was al een poosje geleden. De eigenaar van ons hostel, Laa, gaf ons een route en een kaart mee, zodat we in het oude centrum de tempels konden gaan bezoeken. Met deze kaart gingen we op pad! Na twee keer verkeerd te zijn gelopen ging het daarna goed en hebben wij een aantal mooie tempels gezien.
Laa had ons ook verteld dat er een hele mooie grote tempel was op een berg, daarvoor zouden we eerst een taxi naar de Zoo moeten nemen, vanaf daar konden we bij de tempel komen. Tenminste dit hadden wij zo begrepen.
Eenmaal bij de zoo was er geen tempel te zien en besloten wij om de dierentuin in te gaan! Het was best leuk daar, maar het verblijf en de verzorging van de dieren was niet overal even goed. Het was meer voor de show en de toeristen. We werden alweer gek van die Aziaten daar, met hun selfies en maffe gedrag haha.

De volgende dag hebben wij de olifantjes bezocht. Je kan er hier voor kiezen om op olifanten te rijden of ze te gaan verzorgen. Omdat het erg zielig is dat mensen erop rijden, hebben wij ervoor gekozen om ze te verzorgen en wassen. Dit was echt een super leuke dag! We begonnen met de olifanten te voeren, wanneer je "bon" tegen de olifant zegt, doet deze zijn mond open en dan kan je ze voeren. In de middag zijn we met de olifanten in een modderbad geweest, dit is voor de olifanten erg leuk. Daarna gingen we ze schoonmaken in het water. Echt een hele gave ervaring om zo met de olifanten om te gaan! 'S avonds zijn we nog naar de sunday night market geweest en daarna vroeg gaan slapen, er stond namelijk een behoorlijk lange scooter rit op de planning!

Maandag zijn wij naar het plaatsje Pai vertrokken met de scooter, 130km en een weg met 762 bochten. Gelukkig kan Kaylee erg goed scooter rijden en vind Marrit het veilig om achterop te zitten. Laa had ons gewaarschuwd dat het kan voorkomen dat je een boete krijgt. En jahoor, natuurlijk nog geen 5 minuten onderweg en we werden al aangehouden door de politie. We moesten omgerekend €10,50 betalen en konden daarna doorrijden. Het was een mooie rit om te doen, met een prachtig uitzicht. Eenmaal in Pai aangekomen zijn we even gaan bijkomen en in de avond het dorpje verkennen.
De volgende dag hebben wij een beetje in het rond gereden op de scooter langs een aantal highlights van Pai. Vooral de hotsprings was leuk om te zien, een soort vijver midden in de natuur met warm water. Pai is een echt hippie dorpje, dus wij waren erg benieuwd naar het uitgaansleven. Het viel ons wat tegen. Niet dat het ongezellig is, maar wij voelden ons niet zo thuis tussen de felle kleuren en intense techno muziek. Na een paar drankjes besloten wij terug naar onze bungalow te gaan. Wij vonden het een heel leuk idee om samen karaoke te gaan doen in de bungalow. Dit was eigenlijk het leukste gedeelte van de avond haha. Gelukkig hadden we geen buren..

Wij waren zo moe van al het zingen, dat wij de volgende dag pas laat wakker werden. Tijd voor een rustdag vonden we zo. Eerst zijn we lekker gaan lunchen en daarna genoten van een olie massage. Dat was alweer het laatste dagje in Pai en de volgende dag zijn we op de scooter terug naar Chiang Mai gegaan. Dit is ook weer helemaal goed gegaan. Gelukkig maar, want je ziet veel backpackers met verband lopen door een scooter ongeluk..

Na Pai hadden wij nog een paar dagen Chiang Mai op de planning staan. Wij zijn naar een heel leuk 3D art museum geweest. Je kon daar hele grappige foto's maken.
Het werd wel weer eens tijd om te gaan stappen. 'S avonds hadden wij een fles drank gehaald en zijn we met een groepje uit het hostel wat spelletjes gaan spelen en vervolgens uitgegaan. Dit was erg gezellig! Vooral bij het hostel was het leuk. We zijn daardoor pas laat naar de club gegaan. Het werd daar pas ook druk vanaf 12 uur, terwijl het om 1 uur alweer dicht ging. Best gek, maar we vonden het mooi geweest en zijn teruggegaan.
De fles wishkey van die avond hebben we geweten.. De volgende dag waren we behoorlijk brak, haha. We zijn weinig gaan doen en hebben lekker aan het zwembad, vlak bij het hostel, gelegen.
Gelukkig waren we in de avond weer fit, want er stond wat leuks op de planning! We zijn naar een ladyboy show geweest. Dit was echt gaaf om te zien. De ladyboys gingen helemaal op in hun act, vol overtuiging stonden ze op het podium. Ze waren ook allemaal erg mooi aangekleed en gemakeupt.

Omdat wij nog steeds de grote, mooie tempel op de berg wilden zien, hebben wij zondags weer een scootertje gehuurd om rond te rijden in Chiang Mai. Dit keer dus niet spontaan in de dierentuin eindigen, maar echt naar de tempel. Het was zeker de moeite waard, een mooie tempel met een prachtig uitzicht over Chiang Mai. Na het bezoeken van de tempel zijn we nog naar de Grand Canyon van Chiang Mai gegaan, daar hebben we lekker in het water gelegen, dit was ook echt een mooie plek.

Op de laatste dag in Chiang Mai wilden wij graag een bezoekje brengen aan het plaatsje Chiang Rai. Dus lekker een dagje op pad met een tour in het busje. In Chiang Rai heb je de White Temple, dit is echt de mooiste die we hebben gezien. De tourguide was nog al veel aan het praten en haastte ons erg op, daar hadden wij totaal geen zin in. Dus na 5 minuten zijn we maar van de groep weg gelopen en ons eigen ding gaan doen, we moesten om 11:50 terug zijn voor de lunch. Om 11:35 kwamen wij aan bij het restaurant, mooi op tijd dachten we... De tourguide was alweer aan het stressen, het bleek dat we er om 11:15 moesten zijn. Hij zal vast blij met ons zijn geweest.. Na de prachtige witte tempel zijn wij nog naar de black house geweest. Dit een soort museum van een Thaise ontwerper die allerlei verschillende zwarte gebouwen heeft ontworpen. Dit was leuk om te zien, maar de witte tempel was niet meer te overtreffen. Als laatste zijn we naar de golden triangle geweest. Het drielanden punt van de landen: Thailand, Laos en Myanmar. In een bootje zijn wij gaan varen en hebben het land van Myanmar vanuit de rivier gezien. We kunnen dus nog een land op ons lijstje zetten (ook al is het alleen de rivier). In Laos zijn we aan wal gegaan om daar een markt te bezoeken. Na deze markt zijn we terug gevaren om vervolgens met de bus weer terug naar Chiang Mai te gaan.

Het noorden van Thailand zit er helaas alweer op. We vliegen nu naar het zuiden, om allereerst naar het eiland Koh Phangan te gaan. Op naar de stranden en feestjes!

• 09 Mei 2017 - 09:02

Christel:

Jeetje meiden weer zo'n leuk verslag! En er blijven natuurlijk echte Marritenkaylee dingetjes inzitten, fantastisch

• 09 Mei 2017 - 10:57

Marjon:

Leuk verhaal weer meiden!
    Veel plezier op jullie verdere reis door Thailand!
    Grtjs Marjon en Kees

• 09 Mei 2017 - 11:14

Mevrouw Lelie:

Leuk meiden!! Genietonn weer!

• 09 Mei 2017 - 12:37

Marijke:

Weer genieten van jullie verhalen!! Nu op naar de laatste weken xx

• 11 Mei 2017 - 18:20

Oma:

Geweldig wat een avonturen, wanneer komt de volgende, nog heel veel plezier en heel veel liefs Oma. XXX